O tym, że pudełka kartonowe są doskonałą reklamą dla różnych produktów wie chyba każdy konsument. Ładnie opakowany produkt sprzedaje się znacznie lepiej niż ten sam w opakowaniu nieco gorszym. Jednakże w sklepach można spotkać również inne gadżety reklamowe wykonane z tektury.
Pieluszkowy domek
Niedawno w sklepach sieci Biedronka pojawiła się seria pieluszek jednorazowych DADA, zapakowana w kartonowe pudełko, które po odpowiednim złożeniu zmienia się w domek. Kolorowe opakowanie z bajkowymi elementami zachęca dzieci do zabawy. Wprawdzie większość rodziców wybierając pieluszki dla swoich pociech patrzy w pierwszej kolejności na ich użyteczność, a dopiero potem na opakowanie, niemniej jednak pomysł należy pochwalić. Warto zaznaczyć, że tak specjalistyczny produkt jak pieluszki bardzo trudno wypromować jeśli konkurencyjne marki są znacznie częściej reklamowane, a marki znane. W przypadku dość dobrej jakości biedronkowych pieluszek pudełko z pewnością jest świetnym chwytem marketingowym, bo jakie dziecko nie chciałoby mieć domku z piernika do zabawy?
Ludziki z kartonu
Firma Hocko to producent kartonowych zabawek. Można tutaj nabyć różnego rodzaju kreatywne zabawki wykonane z tektury. Wśród nich są m.in. zestawy domków wraz z ludzikami. Prosta forma i szarobrązowy kolor tektury, z której są wykonane te zabawki sprawia, że mogą okazać się doskonałym sposobem na reklamę. Producent oferuje stworzenie osobnych zestawów reklamowych, albo umieszczenie nadruków lub naklejek np. z logo firmy. To ciekawy pomysł na podbicie serca małych klientów, albo dzieci dorosłych klientów. Nie od dziś wiadomo, że na wiele decyzji rodziców mają wpływ ich pociechy. Bardzo możliwe jest więc, że od papierowego ludzika do serca dorosłego klienta jest już tylko krok.
Dodatki
Nie można też zapominać o dziesiątkach kartonowych drobiazgów, które każdego dnia wykorzystywane są do celów marketingowych. Częstym produktem skierowanym do dzieci oraz miłośników literatury są tekturowe zakładki do książek z reklamą firmy. Niedawno na rynku pojawiły się także długopisy z tekturowymi obsadkami, na których można umieścić nadruk bądź nalepkę z logo firmy. To drobiazgi, ale warte uwagi. Każdy, kto czytając ulubioną książkę trafi na zakładkę z reklamą albo będzie podpisywał dokument długopisem z logo, po pewnym czasie będzie wiedział, co to logo oznacza. A jak wiadomo świadomość marki to podstawa w dziedzinie marketingu.
Słowa kluczowe: Kreatywność, marketing, reklama