8 maja 2013 roku firma Toyota Dobrygowski wspólnie z Gazetą Wrocławską rozpoczyna akcję pn. „Hybrydowy Wrocław”, której celem jest wzbudzenie świadomości mieszkańców stolicy Dolnego Śląska i przekonanie do jazdy po zakorkowanym mieście autami z napędem hybrydowym. Dziennikarze testujący hybrydy będą starali się uzyskać odpowiedź na pytanie: Czy warto przesiąść się z samochodu spalinowego na hybrydowy, jeżdżąc po Wrocławiu?
Przez trzy tygodnie wrocławscy dziennikarze będą testowali różne modele Toyoty z napędem hybrydowym i opisywali swoje spostrzeżenia na łamach dziennika oraz na dedykowanym profilu Facebook.com/HybrydowyWroclaw. Redaktorzy każdego dnia będą testować dojazd samochodem z napędem hybrydowym do różnych części miasta w różnych godzinach i różnym natężeniu ruchu komunikacyjnego. Relacja z codziennych przejazdów, informująca o wynikach spalania i czasie przejazdu oraz zmagania z korkami w mieście i opinie o hybrydach będą publikowane codziennie na stronie www.ToyotaWroclaw.pl, a podsumowanie każdego tygodnia – w drukowanym wydaniu Gazety Wrocławskiej.
– Promocja technologii hybrydowej, która na naszych oczach staje się realną alternatywą to cel, który postawiliśmy sobie jako jeden z priorytetów, wchodząc na rynek wrocławski. Upowszechnianie samochodów hybrydowych to fundament w rozwiązaniu głównych bolączek wrocławskiej aglomeracji, takich jak zanieszczynie i hałas. Z drugiej strony wychodzimy na przeciw kierowcom poszukującym alternatywy dla rosnących kosztów paliwa i użytkowania samochodów. Aby pokazać zalety technologii hybrydowej, startujemy z akcją Hybrydowy Wrocław – tłumaczy Andrzej Miszkiewicz, Dyrektor Toyota Wrocław Dobrygowski, jednego z największych salonów samochodowych marki Toyota, którego budowa jeszcze trwa w Długołęce, a otwarcie przewidziano na 1 października 2013 r.
Samochody, które będą testowane we Wrocławiu od 8 do 30 maja 2013 roku to Toyota Yaris HSD, Toyota Auris HSD oraz Toyota Prius Plug In.
Hybrydy z reguły kojarzą nam się z drogimi i niedostępnymi autami z wyższej półki. Tak było do czasu, kiedy na rynku nie pojawiła się Toyota Yaris HSD – najtańsze i najmniejsze auto z pełnym napędem hybrydowym, którego testy rozpoczynają pierwszy tydzień akcji.
Prius jako ikona samochodów z napędem hybrydowym, będzie testowany w drugim tygodniu, a dziennikarze otrzymają samochód w wersji Plug In z dodatkową baterią i wtyczką do gniazdka 230V, którą można naładować w zaledwie 1,5 h, co pozwoli przejechać na prądzie do 25 km.
Ostatnim autem testowym będzie hybrydowa Toyota Auris – model, którego premiera miała miejsce niespełna miesiąc temu. Auris Hybrid zużywa wyraźnie mniej paliwa w mieście niż konkurencyjne pojazdy z silnikami diesla o niższej mocy i ekologicznej charakterystyce oraz aż 2 l/100 km mniej niż najbardziej ekonomiczne pojazdy benzynowe (o mocy niższej od Aurisa Hybrid o 30 KM).
Akcję „Hybrydowy Wrocław” zakończy konferencja prasowa podsumowująca działania i przedstawiająca porównanie samochodów spalinowych z hybrydowymi.
Dla aktywnych czytelników, którzy na bieżąco będą śledzić testowanie hybryd na wrocławskich drogach organizatorzy przygotowali konkurs, w którym główną nagrodą będzie hybryda na weekend z pełnym bakiem paliwa. Wszystkie informacje znajdują się na stronie www.ToyotaWroclaw.pl i www.Facebook.com/HybrydowyWroclaw.
Słowa kluczowe: akcja, hybryda, hybrydowy wrocław, Toyota Auris, Toyota Dobrygowski