Tradedoubler, wiodąca firma w dziedzinie performance marketingu, ogłosiła przejęcie Adnologies – niezależnej niemieckiej firmy technologicznej. Dzięki nabyciu firmy specjalizującej się w reklamie opartej na analizie danych Tradedoubler uzyska dostęp do technologii, które uzupełnią i poszerzą ofertę firmy, zgodnie z nową strategią rozwoju ogłoszoną w listopadzie ubiegłego roku.
Adnologies oferuje produkty i usługi reklamowe oparte na analizie danych w całym cyfrowym łańcuchu wartości: adserver, platformę DSP (demand-side platform – platformę, która zakupuje powierzchnię reklamową w czasie rzeczywistym), platformę DMP (data management platform) do zarządzania danymi oraz do wymiany danych (DX – data exchange), platformę SSP (supply side platform) umożliwiającą sprzedaż reklamy typu display w czasie rzeczywistym, oraz narzędzia umożliwiające dynamiczne wyświetlanie i tworzenie wideo.
„Cieszę się, że mogę poinformować o nabyciu Adnologies. Portfolio ich produktów doskonale uzupełnia nasze własne. Jest to kolejny ważny krok w realizacji niedawno ogłoszonej strategii rozwoju, której celem jest osiągnięcie pozycji lidera w dostarczaniu najwyższej jakości rezultatów dla reklamodawców opartych o skuteczniejszą analizę danych, lepszą technologię i wieloletnie doświadczenie.” –komentuje zakup Adnologies Matthias Stadelmeyer, prezes firmy Tradedoubler.
Natomiast Andreas Schwibbe, Dyrektor Zarządzający Adnologies, powiedział: „Jestem podekscytowany tym, że łączymy siły z Tradedoublerem. Nasze technologie, oparte na analizie danych, powstały w celu umożliwienia użytkownikom podejmowania trafnych decyzji reklamowych, zarówno strategicznych jak i taktycznych. Jestem przekonany, że nasza oferta będzie świetnie pasować do istniejących technologii, wiedzy i doświadczenia Tradedoubler. „
Przejęcie Adnologies następuje po intensywnym kwartale dla firmy Tradedoubler, w którym firma wprowadziła na rynek ADAPT – nowe narzędzie z zakresu business intelligence. Umożliwia ono menedżerom zarządzającym kampaniami reklamowymi szybki dostęp do danych o skuteczności kampanii, niezbędnych do podejmowania lepszych decyzji biznesowych.
Parklane Capital, międzynarodowa firma doradcza z Hamburga, specjalizująca się w łączeniu i przejęciach spółek, wspierała Tradedoubler w procesie nabycia Adnologies.
O firmie Tradedoubler
Tradedoubler jest międzynarodowym liderem performance marketingu opartego na marketingu cyfrowym i technologii. Założona w Szwecji w 1999 roku, firma jest pionierem marketingu afiliacyjnego w Europie i pozostaje najbardziej udaną paneuropejską firmą performance marketingu, łącząc międzynarodowe strategiczne spojrzenie z szczegółową wiedzą w danym kraju. Pomaga 2.000 reklamodawcom osiągnąć swoje cele biznesowe poprzez wysokiej jakości sieć 140 tysięcy wydawców i jest pierwszą, która oferuje zintegrowany e- i m-commerce pomagając reklamodawcom poszerzać ich programy online o użytkowników mobilnych.
Tradedoubler jest zobowiązany do ścisłej współpracy z każdym klientem, pomagając mu w generowania przychodów i odnoszeniu sukcesu w skali krajowej i międzynarodowej. Wśród reklamodawców Tradedoubler są Accor, Disneyland Paris, Expedia Group, Microsoft Store, HP i CDON. W Polsce Tradedoubler współracuje z największymi bankami i sklepami ecommerce. Akcje firmy są notowane na giełdzie NASDAQ OMX na giełdzie Sztokholmskiej. Więcej informacji na stronie: www.tradedoubler.com.
O firmie Adnologies
Adnologies została założona w 2006 roku i od 2012 r. ma swoją siedzibę w Hamburgu.
Ponad 1400 marek korzysta z usług ADNOLOGIES opartych na danych reklamowej platformy technologicznej do targetowania konsumentów. Firma pomaga markom uprościć złożoności związane z realizacją reklam cyfrowych – od mobilnych, wideo po tradycyjne formaty cyfrowe. Platforma zawiera adserwer, DSP, DMP i narzędzia do wymiany danych, dynamicznego wyświetlania i tworzenia wideo. Klienci ADNOLOGIES korzystają z możliwości realizacji ukierunkowanych, skutecznych kampanii, które są optymalne dla ich rynków.
Słowa kluczowe: Adnologies, przejęcie, Tradedoubler