Polski przemysł cukierniczy jest w świetnej formie. Rozwój rynku słodyczy rozpoczął się na początku lat 90. i trwa do dziś. Na zmiany, które dokonały się w tej branży miało wpływ wejście na polski rynek wielu zagranicznych koncernów, mimo to polskie firmy nie mają się czego wstydzić. Wiele polskich przedsiębiorstw takich jak np. Vobro świetnie radzi sobie nie tylko na rodzimym rynku, ale również współpracuje z partnerami zagranicznymi, co wpływa na ich ciągły rozwój.
Sukces rodzimych firm
Polski rynek słodyczy jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi gospodarki, a specjaliści firmy Grant Thornton uważają, że perspektywa rozwoju tej branży jest obiecująca (analiza rynku słodyczy w 2012 r. http://grantthornton.pl/artykuly_spozywcze_i_napoje ). Polskie firmy inwestują oraz otwierają się na rynki zagraniczne. Według GUS wartość rynku cukierniczego w Polsce w 2010 r. wynosiła 18,5 mld złotych. Poza tym branża cukiernicza to jedna z niewielu, która wyszła z kryzysu gospodarczego obronna ręką.
Inwestycje Vobro
Dobrym przykładem polskiej firmy prężnie działającej na rynku cukierniczym jest Vobro. W 2010r. firma ta zainwestowała ponad milion złotych w modernizację linii produkcyjnej. Dzięki temu poszerzyła ona znacząco swoją ofertę. – Poprzez zwiększenie asortymentu, chcemy wzmocnić swoją pozycję na rynku, a także zagwarantować w najbliższej przyszłości stabilność zatrudnienia przez cały rok – podkreśla dyrektor wykonawczy VOBRO Marcin Drumiński.
Przede wszystkim rozwój
Oprócz inwestycji w technologię firma Vobro powiększa również skład pracowniczy. Ostatnie znaczące powiększenie załogi brodnickich Zakładów Cukierniczych Vobro aż o 10% miało miejsce we wrześniu 2010 r. Firma rozwija się także w dziedzinie eksportu. Co czwarta wyprodukowana bombonierka przeznaczona jest na eksport. Vobro sprzedaje w 20 krajach na różnych kontynentach, m.in. w Izraelu, USA, Australii, Grecji i Kazachstanie. Najdłuższą (bo ponad 20letnią) współpracą Vobro cieszy się z partnerami z Czech i Słowacji.
Sukces polskich firm cukierniczych takich jak Vobro opiera się na ciągłym rozwoju. Inwestycje w technologie, rozszerzanie asortymentu i eksportu to czynniki, które powodują, że polskie firmy rosną w siłę na rynku słodyczy. Jeśli ta tendencja się utrzyma to polski rynek słodyczy ma bardzo dobre perspektywy rozwoju w kolejnych latach.
Słowa kluczowe: Inwestycje Vobro, przemysł cukierniczy, rozwój, Sukces rodzimych firm, vobro