Technologia w służbie dzieciom? Jak najbardziej. Teraz smartfon to nie tylko
narzędzie do komunikacji ale również do pomagania! Prawda? Przekonaliśmy
się o tym podczas pierwszej edycji akcji Pomoc Mierzona Kilometrami.
Zeszłoroczny sukces należał do blisko 250 tysięcy aktywnych uczestników.
W tym roku idziemy na rekord. Startujemy 14 czerwca.
Już w najbliższą sobotę T-Mobile
Polska rozpoczyna drugą edycję akcji
społecznej Pomoc Mierzona
Kilometrami. Założenie jest proste –
używając smartfona podczas
aktywności sportowych zbieramy
kilometry, które dzięki T-Mobile
zostaną zamienione na wsparcie
finansowe dla podopiecznych Fundacji
TVN Nie jesteś sam. Start akcji
odbędzie się równolegle na kilku poziomach – poprzez aplikację Endomondo Sports
Tracker, zaktualizowaną stronę internetową akcji, profil Pomoc Mierzona Kilometrami
na Facebook’u oraz podczas pierwszego z serii eventów wspierających akcję – pikniku
w warszawskim parku Agrykola. W zbieraniu kilometrów w tegorocznej akcji pomaga
partner technologiczny – firma Sony, producent wodoodpornego smartfona Xperia Z2.
Do akcji mogą dołączyć wszyscy posiadacze smartfonów, bez względu na sieć do
której należą. Liczy się zaangażowanie każdej osoby. Będąc aktywnym pomagamy
dzieciom niepełnosprawnym ruchowo, które pomimo ograniczeń chcą powrócić do
aktywnego życia. Dzięki T-Mobile kolejny milion złotych może trafić do
podopiecznych fundacji. Wystarczy pobrać darmową aplikację Endomondo Sports
Tracker, wybrać jedną z aktywności podlegających pod akcję – wędrowanie,
chodzenie, fitness walking, bieganie, jazda na rowerze, kolarstwo, kolarstwo górskie,
jazda na rolkach lub na wózku inwalidzkim i rozpocząć zbieranie kilometrów!
Rozwiązanie to działa na wszystkich smartfonach z systemami Android, iOS, Windows Phone i BlackBerry 10. Aplikację należy uruchamiać zawsze podczas aktywności
fizycznej, dzięki czemu program zliczy przebyty dystans i doda go do całkowitej puli
kilometrów pokonanych przez uczestników akcji. Warunkiem koniecznym do
prawidłowego działania aplikacji jest włączony odbiornik GPS w telefonie – tylko w ten
sposób możliwe jest zmierzenie przebytego dystansu.
„Dzięki technologii mobilnej możliwe jest połączenie wysiłku wielu osób i wspólne
osiągnięcie celu – wsparcie podopiecznych Fundacji TVN Nie jesteś sam. To co
istotne w naszej akcji, to fakt, że nie trzeba uprawiać wyczynowo sportu aby pomagać.
Tutaj każdy kilometr ma znaczenie. Za sukcesem pierwszej edycji akcji stało 250
tysięcy osób! Mamy nadzieję, że w tym roku liczba aktywnie pomagających osób
wzrośnie! Liczymy na każdego!” – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor
Działu Komunikacji Korporacyjnej.
„Dla Sony najważniejsze jest 'kando’ czyli dosłownie tłumacząc ‘poruszanie ludzi
emocjonalnie’. To jest nasz cel – nie sama innowacja technologiczna, ale właśnie
wywołanie pozytywnych emocji i uśmiechu na twarzach klientów. Dlatego chętnie
uczestniczymy w akcji ‘Pomoc Mierzona Kilometrami’ z T-Mobile” – dodaje Agnieszka
Jaśkiewicz, Head of Marketing Poland, Sony Mobile Communications.
Akcja Pomoc Mierzona Kilometrami potrwa od 14 czerwca do 28 września 2014 roku.
Całość podzielona będzie na 8 dwutygodniowych etapów, w ramach których obędzie
się seria eventów wspierających. Każdy z etapów to nowe wyzwanie tj. liczba
kilometrów, jaką w ustalonym czasie powinni pokonać uczestnicy akcji oraz kwota
zostanie przekazana na Fundację TVN Nie jesteś sam za sprostanie wyzwaniom.
Pierwsze zadanie dla uczestników to 10 milionów kilometrów do pokonania w 2
tygodnie, za które do puli trafi 30.000 tysięcy złotych.
Kolejne etapy projektu będzie można śledzić na stronie internetowej akcji
www.kilometrami.pl na www.facebook.com/PomocMierzonaKilometrami oraz na antenie
TVN w programach Dzień Dobry TVN i Dzień Dobry Wakacje. Dodatkowo najświeższe
informacje o akcji publikowane będą na bieżąco w Onecie, na stronach:
zdrowie.onet.pl, sport.onet.pl oraz uroda.onet.pl. Do aktywności będzie również
zachęcać Radio RMF.
Wśród zbierających kilometry jest szereg znanych i lubianych osób, których
zaangażowanie zagrzewa do aktywności i zachęca do uczestnictwa w akcji. Jednak to
co ważne to wparcie każdego z uczestników.
Partnerami akcji są: Endomondo, Telewizja TVN, Radio RMF, Grupa Onet oraz firma
Sony, producent wodoodpornego smartfona Xperia Z2.
Słowa kluczowe: kilometr, pomoc, t-mobile